ACT brengt je in contact met wat er ├ęcht toe doet in je leven!

ACT is een afkorting van Acceptance and Commitment Therapy of Training. Het is een nieuw model binnen de gedragstherapie. ACT is een wetenschappelijk onderbouwd behandelingsmodel voor een brede waaier aan klachten.

Het doel van ACT is je te helpen een vol, rijk en zinvol leven te leiden, waarin je effectief omgaat met de pijn die je onvermijdelijk op je pad zult tegenkomen. Vroeg of laat loopt iedereen wel tegen iets aan waarmee hij worstelt. Met de ACT-methode leer je een andere manier van omgaan met moeilijke gedachten en gevoelens.

In de Westerse cultuur leven we nogal doelgericht. Het draait vaak om wat we bereiken. Succes wordt gezien in termen van status, welvaart en macht. Het gevolg is dat we ons verliezen in doelen die eigenlijk niet belangrijk voor ons zijn. We hebben weinig contact met onze waarden.

ACT gaat voor een waardengericht leven. Ja, er worden ook doelen gesteld, maar aan de hand van onze eigen waarden (mijn waarden kunnen helemaal anders zijn dan de jouwe). De doelen die je dan gaat nastreven, zijn veel zinvoller voor jou persoonlijk. Door contact te maken met jouw waarden en ernaar te handelen, ervaar je tevredenheid, vervulling en overvloed. Zelfs al is er pijn in jouw leven.

Individuele sessies

Tijdens de individuele coaching sessies gaan we aan de slag met de ACT-methode. Een sessie duurt ongeveer een uur en is op afspraak.

ACT-cursus

In een ACT-cursus gaan we aan de slag met technieken en ervaringsgerichte oefeningen die je helpen in het omgaan met moeilijkheden die je ondervindt. Door met de aangeleerde technieken thuis verder aan de slag te gaan, worden ze op termijn een gewoonte waardoor je een rijk en zinvol leven krijgt, terwijl je de pijn accepteert die onvermijdelijk bij het leven hoort.
De cursus kan voor iedereen een verrijking zijn!

Je leert om:


Kennismakingsworkshops of lezingen voor organisaties: op aanvraag.